Polityka Zwrotów i Reklamacji Sklepu Internetowego SuryaPrema
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejsza Polityka określa zasady zwrotów i reklamacji w sklepie internetowym SuryaPrema, prowadzonym przez:
P.H.U Infinite Trading Jakub Jachimowski- Adres: ul. Równa 12A/15, 25-016 Kielce, Polska
- NIP: 9591886045
- Sklep działa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Adres do zwrotów i reklamacji różni się od adresu siedziby firmy. Szczegóły dotyczące adresu do zwrotów Klient otrzyma po zgłoszeniu zwrotu/reklamacji drogą e-mailową. Adres do zwrotów : SuryaPrema, ul. Poniatowskiego 22, 25-386, Kielce, Polska
§ 2. Prawo odstąpienia od umowy – zwroty
- Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia, bez podania przyczyny.
- Firmy (zakupy na fakturę VAT) nie mają prawa do odstąpienia od umowy, z wyjątkiem sytuacji wynikających z rękojmi.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Klient musi wysłać zgłoszenie drogą e-mailową na adres zwroty@suryaprema.pl lub pisemnie na adres do zwrotów. – SuryaPrema – Poniatowskiego 22 25-386 Kielce
- Koszt zwrotu przesyłki ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca wyraźnie określi inaczej.
- Klient zobowiązany jest odesłać zwracany towar w stanie nienaruszonym, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia zwrotu.
- Zwrot pieniędzy nastąpi w terminie do 14 dni roboczych od momentu otrzymania zwracanego towaru.
- Zwrot środków realizowany jest tą samą metodą płatności, jaką użył Klient, chyba że uzgodniono inaczej.
- W przypadku płatności kartą, zwrot zostanie dokonany na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
Brak prawa do zwrotu
Prawo do zwrotu nie przysługuje w przypadku:
- produktów używanych, uszkodzonych przez Klienta lub noszących ślady użytkowania,
- produktów personalizowanych, wykonanych na zamówienie Klienta,
- produktów spożywczych, jeśli ich opakowanie zostało otwarte lub naruszone (np. suplementy diety, żywność funkcjonalna, napoje).
§ 3. Reklamacje
- Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji, jeśli:
- otrzymany towar jest wadliwy,
- produkt nie zgadza się z zamówieniem,
- towar został uszkodzony w transporcie.
- Reklamacje należy zgłaszać e-mailowo na adres zwroty@suryaprema.pl, podając:
- imię i nazwisko,
- numer zamówienia,
- szczegółowy opis problemu,
- zdjęcia przedstawiające wadę lub uszkodzenie.
- Sklep rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia.
- Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sklep pokrywa koszty wysyłki nowego produktu lub zwrotu środków.
- W innych przypadkach Klient ponosi koszty przesyłki zwrotnej.
§ 4. Zgłaszanie uszkodzonych przesyłek
- Jeśli paczka nosi widoczne ślady uszkodzenia w transporcie, Klient powinien:
- niezwłocznie zgłosić ten fakt kurierowi w momencie odbioru,
- sporządzić protokół szkody w obecności kuriera,
- wykonać zdjęcia uszkodzonej paczki przed jej otwarciem.
- Jeśli uszkodzenie paczki zostało zauważone po jej odbiorze, należy niezwłocznie skontaktować się ze Sklepem oraz przewoźnikiem w celu sporządzenia zgłoszenia szkody.
- Jeśli paczka została uszkodzona z winy przewoźnika, a nie z powodu wady towaru, reklamacja powinna być skierowana do firmy kurierskiej (DPD, InPost, DHL).
§ 5. Procedura zwrotów i reklamacji
- Klient zgłasza zwrot lub reklamację drogą e-mailową na adres zwroty@suryaprema.pl.
- Sklep potwierdza przyjęcie zgłoszenia i podaje adres do zwrotów oraz instrukcje dotyczące dalszego postępowania.
- Po otrzymaniu zwróconego towaru, Sklep dokonuje zwrotu środków lub wysyła nowy produkt w ciągu 14 dni roboczych.
- Zwrot pieniędzy realizowany jest tą samą metodą płatności, jakiej użył Klient.
§ 6. Postanowienia końcowe
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszej Polityce, o czym Klienci zostaną poinformowani poprzez jej aktualizację na stronie internetowej.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.